Når søvnproblemer
spænder ben for dit overskud og gode humør…

Hvis du gerne vil:
Tage din gode nattesøvn tilbage – og være frisk som en havørn hver eneste morgen, når du står op…

 Så skal du bruge de næste par minutter sammen med mig.

Hvorfor?

Fordi jeg kan hjælpe dig!
Ikke på få minutter, men i løbet af 2-3 uger vil du mærke en forbedring, og efter 7 uger vil du føle dig som et helt nyt menneske…

* * *

Mit navn er Lise Lotte Trujillo, og jeg har dyrket helende meditation i mange år – ja, faktisk begyndte jeg helt tilbage i 1995, hvor en alvorlig kronisk sygdom tvang mig til at finde noget, der kunne hjælpe mig til at sove godt igen.

Da jeg begyndte at meditere kunne jeg mærke, at jeg blev mere afslappet og rolig, så jeg fortsatte. Jeg brugt lang tid på at finde den form, som kunne give mig fodfæste og stabilitet i min hverdag og ikke mindst har jeg taget min gode nattesøvn tilbage fra bekymringerne og frygten, som ikke længere bor permanent i mig.

Jeg ved derfor nøjagtigt, hvad det er for dig at have søvnproblemer og jeg kender din følelse af at være magtesløs og drænet for energi og alligevel skulle præstere, hver eneste dag når du møder op på arbejde og i livet.

Jeg har siden 2002 hjulpet mennesker med at komme igennem forskellige livskriser og finde ro i det kaos, der følger når du bliver kastet ud i alvorligt kriser – der er en naturlig del af livet og desværre ofte går ud over din nattesøvn.

Og nu vil jeg gerne hjælpe dig med at sove.

Den gode nattesøvn er stærkt undervurderet, fordi den er en vigtig base for, at vi kan bevare et sundt og godt helbred langt op i årene. Jeg plejer at sige, at søvn er vitaminer og meditation er mineraler til kroppen samt hjernen. Du behøver derfor ikke nødvendigvis at spise urter eller at være helsekostfanatiker for at kunne sove godt hver nat, hele livet igennem.

Søvnproblemer griber alvorligt ind i dit liv

Der er mange konsekvenser, som træthed, hukommelses- og koncentrationsbesvær og søvnmangel kan mærkbart nedsætte din evne til at fungere godt, både på jobbet og i relationerne med dine medmennesker. På længere sigt kan søvnproblemer endda give en forhøjet risiko for alvorlige sygdomme.

Heldigvis kan du få hjælp til at løse søvnproblemer, og den hjælp kan du få af mig.

Du skal nemlig ikke bare lære at leve med søvnproblemer. Du kan faktisk komme tilbage i balance igen, så du er mere vågen om dagen og sover godt og dybt hele natten. Du kan få genopbygget din stabilitet og modstandskraft, så du kan fastholde en god nattesøvn hver nat, så du får dit gode humør og overskud tilbage i dit liv. Kort sagt, så du bedre kan være der både for dig selv, din familie, dine venner og dine kollegaer.

Jeg vil gerne give dig fornemmelsen af, at selv en orkan ikke kan slå dig omkuld.

Min egen sygdom og min vej ud af søvnproblemerne, har været min motivation til at strikke dette online kursus ”Slip af med søvnproblemer” sammen til dig, der også gerne vil bryde den onde cirkel og få din nattesøvn på skinner igen.

I online kurset ”Slip af med søvnproblemer” har jeg destilleret al min viden om søvnproblemer, kombineret med mine personlige erfaringer og mangeårige professionelle arbejde med mennesker… til et let tilgængeligt og meget konkret program, som måske vil være den bedste gave, du nogensinde giver dig selv. (Ihvertfald, hvis du har lige så store problemer med søvnen, som jeg havde for mange år tilbage).

Jeg glæder mig til at give det videre til dig…

Du skal tage mit online kursus fordi:

  • Du vil få din gode nattesøvn tilbage, og stå frisk og udhvilet op om morgenen – selv på de dage, hvor alting kokser og livet viser tænder.
  • Du gennem kurset kan sikre dig, at du får nok ”vitaminer” til din hjerne og krop, så den fungerer godt i løbet af dagen – også hvis du er forælder i en travl børnefamilie
  • Du ved at investere i at sove godt og nok, får det store overblik og overskud tilbage i hverdagen – også selvom du skal bruge lidt tid på det hver dag
  • Du vil gøre noget aktivt for at bevare en god livskvalitet, også hvis du kommer godt op i årene eller har en kronisk sygdom.
  • Du vil lære en metode, der samtidig med at få din gode nattesøvn på skinner igen også får reduceret dit stress-niveau og gøre dig mere robust – og så når du ind imellem har kaos i dit liv
  • Du vil gerne stå frisk og udhvilet op om morgenen, så det bliver en fornøjelse at tage hul på en ny hverdag
  • Du vil gerne lære at kunne slippe dine tanker, så du kan få ro i hovedet og kroppen
  • Du drømmer om at slippe af med dine nakkespændinger og blive mere afslappet, så du kan få en dyb og nærende nattesøvn
  • Du vil gerne føle dig mentalt skarp i løbet af dagen og ikke blive så hurtigt træt i hovedet, fordi du ikke får sovet ordentligt
  • Du vil gerne kunne slappe af i kroppen om aftenen, når du går i seng og skal sove, så du får en rolig og dyb nattesøvn
  • Du vil gerne have mere overskud og være mere nærværende med din familie (ægtefælle, kæreste, børn osv).
  • Du vil gerne lære at blive mere fokuseret og koncentreret i din hverdag, så du får mere fra hånden uden spildtid – også selvom du normalt er lidt distræt og glemsom
  • Du vil gerne kunne slippe bekymringer, der alligevel ikke løser noget, og bruge din tid på ting der betyder noget
  • Du drømmer om en rolig og dyb nattesøvn, hvor du virkeligt føler dig afslappet og udhvilet dagen efter

Hvorfor er det vigtig at du sover godt om natten?

Der sker en masse livsvigtige processer i hjernen og kroppen, mens du sover. Eksempelvis renses kroppen og hjernen for farlige affaldsstoffer under søvnen. Denne renselse virker bedst, når du får sovet godt, og du får sovet nok. Mange af os får faktisk for lidt søvn, har forskning vist.

Men der er langt flere gode grunde til at få sovet godt om natten:

  • God nattesøvn modvirker ældning af din krop og hjerne – det er et veldokumenteret videnskabeligt faktum.
  • God nattesøvn sørger for at få din krop og hjerne genopbygget og repareret så de kan fungere optimalt
  • God nattesøvn modvirker fejl og ulykker, som i trafikken
  • God nattesøvn nedsætter din risiko for blodpropper
  • God nattesøvn nedsætter din risiko for type 2 diabetes
  • God nattesøvn styrker dit immunforsvar, så du ikke så let bliver syg
  • God nattesøvn giver dig mere psykisk overskud og fleksibilitet
  • God nattesøvn giver dig bedre hukommelse og koncentrationsevne
  • God nattesøvn giver dig større modstandskraft mod stress

Er du fanget i en ond cirkel?

Når du gennem længere tid ikke får sovet godt om natten og ikke hurtigt får rettet op på det, kan du let komme ind i en ond cirkel. Det gælder også, hvis du oplever problemer med at falde i søvn – eller hvis du falder godt i søvn og så vågner midt om natten og ikke kan falde i søvn igen. Til sidst ligger du bare der og er bange for ikke at kunne sove.

Du kan måske genkende flere af nedenstående:

  • Du vågner ofte og gentagne gange om natten, så du føler dig ikke frisk om morgenen og i løbet af dagen
  • Du er helt smadret når du kommer fra job, og sidder ofte og falder i søvn til tv´et, og så kan du ikke sove om natten
  • Du føler dig dødtræt, når du går i seng, men hjernen kører på højtryk så du er lysvågen, og kan ikke falde i søvn
  • Din krop er anspændt, så du vender og drejer dig i sengen og kan ikke finde ro
  • Dine tanker kører i den samme rille omkring de samme problemer igen og igen, og du kan ligesom ikke hoppe af
  • Du vågner midt om natten og kan ikke falde i søvn igen, og bliver møgirriteret, fordi du skal op og passe dit arbejde næste
    morgen tidlig
  • Du sover uroligt om natten og er træt og mangler overskud om dagen
  • Du falder i søvn om aftenen og vågner ofte med mareridt midt om natten og føler dig ængsteligt og urolig
  • Du går og bekymre dig over en masse ting, og bekymringerne vil ikke slippe dig, når du bare allerhelst vil sove
  • Du er presset i din hverdag, og nu er det begyndt at gå ud over din nattesøvn
  • Du har et familiemedlem, der har problemer og det bekymrer dig så meget, at det holder dig vågen om natten
  • Du er glad for dit job, men vil gerne lære at slippe det når du har fri, så du kan sove om natten
  • Du er begyndt at trække dig fra sociale aktiviteter, fordi du føler dig drænet for overskud
  • Du har svært ved at slappe af og lægge dagen fra dig og det har negativ effekt på din nattesøvn
  • Din lunte er blevet kortere og der skal ingenting til før du springer i luften – selv over for dem du elsker allermest
  • Mange af dine tanker er ufrugtbare og leder til frustration, tristhed og mismod
  • Du fejler noget, der bekymre dig om, hvordan det nu skal gå med dig, og det holder dig vågen om natten
  • Du skubber dine kære fra dig med dine hårde kommentarer, fordi du er så træt, at du næsten ikke kan hænge sammen
  • Du har helt droppet alle dine fritidsinteresser, selvom det er det der gør dig glad, men du orker det ikke, fordi du ikke sover godt om natten
  • Du er begyndt at isolere dig hjemme, og kommer ikke så meget ud, fordi du ikke har overskud til andre mennesker

Hvorfor kan jeg ikke falde i søvn?

Søvnproblemer er en af to ting: enten et selvstændigt problem eller en uheldig sideeffekt af et andet problem. Når du oplever søvnproblemer eller hvis din nattesøvn ikke er god, er der ofte stress eller bekymringer involveret. Det kan også være omvendt: at stress og bekymringer er hovedårsagen til dine søvnproblemer. Måske er der nogle livsstils vaner, der kan forhindre dig i at sove godt om natten? Har du en kronisk sygdom kan nogle typer medicin have en finger med i spillet, og der kan ofte opstå nogle bekymringstankemønstre, som også kan forhindre den gode nattesøvn.

Du kan ikke beslutte dig for at ville falde i søvn og så bare falde i søvn. At falde i søvn kan ikke tvinges igennem. Det vil bare stresse dig og få pulsen til at stige, så du bliver endnu mere vågen og fuld af uro og bekymringer.

Men hos mig kan du lære en metode, der giver dig den rette balance mellem en vågen, fokuseret tilstand om dagen og en afslappet krop og hjerne, der falder i søvn, når du er træt.

Lyder det godt? Så læs videre herunder.

Kan jeg være sikker på at metoden virker?

Kurset ”Slip ud af søvnproblemer” bygger på mere end 2.500 år gammel visdom. Det er en videnskabeligt dokumenteret meditationsmetode fra indsigtsmeditation (den, der udgør rødderne i mindfulness).

Der er lavet meget interessant forskning i denne meditationsmetode.  Nye undersøgelser peger på, at hjernen ændrer sig strukturelt efter bare en halv times meditation dagligt i 8-uger, endda så meget at det tydeligt kan ses. I den forskning, der er lavet, viser det sig, at du ved denne meditationsmetode opnår en meget dyb afslapning, så du kommer helt nede i de langsomme alfa-hjernebølger, der kan sammenlignes med dyb REM søvn.

  • Meditationsmetoden gør dig markant mere afslappet, hvilket er nødvendigt at være for at falde i søvn og for at få den dybe, nærende nattesøvn
  • Meditationsmetoden kan over tid give dig et mindre behov for søvn
  • Meditationsmetoden gør kvaliteten af din nattesøvn bedre, så du er mere frisk og udhvilet om dagen
  • Meditationsmetoden gør dig mere fokuseret i de vågne timer, fordi da du får styrket din koncentrationsevne og hukommelse
  • Meditationsmetoden gør dig mere omgængelig, venlig og empatisk, og udvikler fundamentet til at blive gladere for dig selv og dine medmennesker
  • Meditationsmetoden fodrer din hjerne med taknemmelighedstanker og glæde, hvilket giver en mere rolig søvn om natten og et liv med mere glæde
  • Meditationsmetoden giver dig mere energi og mentalt overskud
  • Meditationsmetoden gør dig mere psykologisk fleksibel og åben
  • Meditationsmetoden gør dig bedre i stand til at takle problemer på en kreativ løsningsorienteret måde
  • Meditationsmetoden gør dig mere stressropbust, så du ikke så let går i stykker, når der er problemer
  • Meditationsmetoden reducerer bekymringstanker og tankemylder

 Hvad indeholder online kurset “Slip ud af søvnproblemer”..?

  • 7 veltilrettelagte moduler, der er lige til at gå til og som kan downloades, så du kan tage det hele med på farten eller med i seng om aftenen.
  • Psykologisk og biologisk viden til at håndtere bekymringstanker og stress
  • Psykologisk viden til at håndtere kronisk sygdom og søvnproblemer
  • Viden om livsstil, der kan forhindre dig i at sove godt om natten
  • Søvnskema som hjælp til at holde øje med positiv søvnforandringer
  • Meditationer, der hjælper dig i akutte situationer
  • Meditationer, der fylder dit hoved og din krop med taknemmelighed og gode følelser
  • Meditationer, der giver langvarig afslapningseffekt og god nattesøvn over tid
  • Meditationer af varierende længder, der passer til dig
  • Viden om kost, der styrker den gode nattesøvn

Og ikke mindst

  • En personlig vejledning af 25 minutters varighed efter det 7. modul

Du kan desuden købe flere personlige vejledningssessioner til særpris undervejs på kurset, hvis du ønsker det.

Modulerne på kurset indeholder:

Modul 1:
Byg fundamentet til mere markant mental og fysisk afslapning, der giver balance i nervesystemet, krop og hjerne. Grundstenene til den gode nærende nattesøvn og nærende søvnkvalitet.

Modul 2:
Begynd at fodre din hjerne med gode tanker taknemmelighed for dig selv og dine medmennesker og få ro på relationerne i dit liv. Det giver ro til din nattesøvn.

Modul 3:
Undgå at falde over de klassiske snubletråde i meditation og i dit liv, der spærre for den gode nattesøvn og forhindre dig i at afvikle dårlige vaner – helt enkelt et skridt mod en bedre hverdag.

Modul 4:
Sådan får du styr på dine tanker, så de ikke stresser eller bekymre dig og holder dig vågen om natten. Kort sagt få ro og stilhed i hovedet.

Modul 5:
Sådan har stress indflydelse på din hverdag og din nattesøvn. Lær at takle stress inden stress tager et fast greb i dig. Det er almindeligt, at du ikke mærker din egen stress.

Modul 6:
Sådan takler du kronisk sygdom eller udefrakommende problemer, så de ikke kapre din nattesøvn.

Modul 7:
Sanseglæder – stimuler din sanser og få mere nydelse ind i alle afkroge i dit liv.  Fortsæt den gode retning og hold fast i den gode nærende nattesøvn, så du ikke falder tilbage i de gamle vaner, der stjæler dit gode sovehjerte.

Derudover får du:

  • Bonus: Et modul om akut hjælp, når du ikke kan sove
  • Bonus: Et søvnskema, så du lærer din søvnrytme at kende og kan holde øej med den gode udvikling.
  • Bonus: Livsstil – mulighed for ekstra hjælp til dig, der vil mere end bare at sove godt om natten

OBS! Jeg forbeholder mig ret til at ændre i rækkefølgen på modulerne, hvis det er til fordel for dig og din nattesøvn.

Praktisk info

Hvordan foregår Slip ud af søvnproblemer online kurset?

Hele kurset ligger på en online platform, som det er let at få adgang til, når du er tilmeldt. Kurset består af mp3-lydfiler og pdf´er – alt sammen til off-line download, så du kan tage det med dig overalt, enten på din laptop eller som lydbøger på din smartphone eller tablet.

Det betyder, at du ikke er afhængig af at skulle mdøe op på et bestemt tidspunkt på et bestemt sted hver uge, men at du kan tage kurset lige når du ønsker det.

Modulerne bliver frigivet med en uges mellemrum, og ligger klar til dig, når du er klar.

Din personlige vejledningssession afholdes over telefonen, og skal bare afholdes senest 1 måned efter at det 7. modul er frigivet.

Der er begrænset plads på Slip ud af søvnproblemer

Der er maksimalt plads til 20 deltagere på dette kursus.

For at sikre den sædvanlige høje standard i de personlige vejledningssessioner, har jeg kun plads til 20.

Hvem er kurset for?

Kurset er for dig, der er klar til at gøre en indsats for at gennemføre kurset og som ønsker at få den gode nærende nattesøvn tilbage på skinner, så du kan stå frisk og veludhvilet op om morgenen – uanset om du er rask eller har en sygdom, er stresset eller har let angst eller depression under lægelig kontrol.

Hvem er kurset ikke for?

  • Kurset er ikke for dig, der gerne vil have din gode nattesøvn tilbage, men som ikke vil gøre noget for det.
  • Kurset er heller ikke for dig, der har ubehandlede eller dårlig behandlede psykiske problemer.

 

Hvem har ansvaret for mig, når jeg mediterer?

Du mediterer på eget ansvar, så spørg evt. din læge hvis du er i tvivl. Du er også velkommen til at kontakte mig.

Hvor hurtigt kan jeg komme med Slip ud af søvnproblemer?

Næste kursus begynder mandag den 8. januar og fortsætter den 15. januar, den 22. januar, den 29. januar, den 5. februar, den 12 februar og den 19. februar kl. 19.30 2018.

Din personlige vejledningssession skal afholdes mellem den 19. februar og 19. marts 2018.

Pris:

*Introduktionspris kun 1.795 kr.

(Normalpris 2.495 kr.)

Du har mulighed for at betale kurset i 2 eller 4 rater.

  • bemærk, at denne pris kun gælder for dette kursus, som er en udvidelse af de gode resultater fra mange års live-erfaring.

Jeg har allerede hjulpet mange med at få nattesøvnen tilbage.

Nu er det din tur.

Det eneste du skal gøre er at træffe et valg.

Du kan tilmelde dig kurset ”Slip ud af søvnproblemer” lige her:

JA TAK LISE LOTTE, JEG SKAL MED >>

FAQ

“Er slip ud af søvnproblemer også noget for mig, hvis mine søvnproblemer skyldes stress på jobbet? Det går hårdt ud over min nattesøvn, når jeg er lidt presset og jeg vågner midt om natten og spekulere på opgaver og deadlines…”

Ja, på Slip ud af søvnproblemer vil du kunne reducere dit stress niveau, samtidig med at du bliver bedre i stand til at slippe dine tanker og finde ro til at få en god nats søvn.

 

“Jeg går og bekymrer mig meget om min datter og svigersøn, som har nogle problemer, jeg ikke kan løse for dem, jeg ligger og tænker på dem om natten. Er kurset mon noget for mig?”

Ja, gennem meditationsmetoden og de andre redskaber du får undervejs, vil du få reduceret bekymringstilstanden, og blive mindre bekymret, samtidig med at du får sovet bedre om natten. På den måde kan du bedre få overblik og overskud til at være der for dem, når de har brug for det – uden at det går ud over din livskvalitet.

 

“Min mand har været syg i mange år, og jeg passer ham hjemme, men det er nogle gange så svært, at jeg ligger vågen om natten og bare bekymrer mig over, om jeg overhovedet kan klare det og over hvordan det skal gå. Tror du at kurset er noget for mig?”

Når vi har pårørende der er alvorligt syge, er det mindst lige så hårdt for den pårørende som for den, der er syg – selvom dette ofte er underkendt. Mange  er ikke gode til at tage tid til sig selv, og føler sig egoistiske, når de gør det. Men du vil netop kunne være der bedre for din syge mand, hvis du også sørger for at gå din gode nattesøvn, så du har overskud til det.