Slip fri af søvnproblemer

Online kursus, der giver dig din nattesøvn tilbage på 7 uger

Næste søvnkursus starter 24. september 2018

Kan du ikke sove om natten?

Jeg har hjulpet mere end 100 kursister med at komme ud af deres søvnproblemer. Deres situation og udgangspunkt har været forskellige. Nogle er kommet ind i en vane med kun at sove ganske få timer hver nat på grund af stress, arbejdspres eller livsstil. Andre har været ude for store forandringer som tab og sorg, sygdom, skilsmisse eller fyring, og har derfor haft svært ved at sove i en periode. På et tidspunkt bliver de dårlige sovevaner til en ond spiral, som er svær at komme ud af igen.

På Slip fri af søvnproblemer få du en gennemprøvet metode til at generobre nattesøvnen. Den har virket for mange andre før dig. Oveni får du mine personlige erfaringer og erfaringen fra mere end 20 års arbejde med mennesker og helende meditation gennem 7 moduler. Du får vigtig – og overraskende – viden om, hvad der forhindre dig i at sove godt om natten, så mangel på søvn  ikke længere får lov at tære på din livskvalitet og dit helbred. Du får enkle og effektive øvelser, som ikke bare hjælper dig til at sove godt. De giver dig også en indre ro, som giver dig fornyet overskud og energi.

Kurset er ikke svært, men det kræver noget af dig. Det skal du være forberedt på. Til gengæld lover jeg, at metoden virker. Fælles for flertallet af mine kursister er, at det faktisk først er når søvnen er kommet tilbage på sporet, at det går op for dem, hvor meget den forstyrrede nattesøvn egentlig har påvirket dem. Effekten af kurset kan bedst beskrives som at fjerne en meget tung dyne, der længe har tynget alle sanser.

På kurset lærer du, hvordan du får din nattesøvn tilbage, så du

  • Vågner afslappet og udhvilet om morgenen
  • Føler dig klar og fuld af energi, når du vågner
  • Kan reducere dit stress-niveau og blive bedre til at klare pressede situationer
  • Kan slippe tanker, og få ro i hoved og krop i det øjeblik, du lægger hovedet på puden
  • Opnår balance mellem nat og dag, så du er mentalt skarp i løbet af dagen, fremfor hurtigt at blive træt i hovedet
  • Kan være den bedste udgave af dig selv

Hvad kommer vi omkring på ”Slip fri af søvnproblemer” 

Du får 7 veltilrettelagte moduler, der er lige til at gå til og som kan downloades eller streames, så du kan tage dem med på farten. Du har selvfølgelig fri adgang til alle moduler og bonusmaterialer, også efter kurset. Du kan streame og hente det hele ligeså mange gange, du vil.

Du får

  • Psykologisk og biologisk viden til at håndtere bekymringstanker og stress
  • Kognitiv psykologisk viden til at håndtere søvnproblemer
  • Oldgammel østlig visdom og indsigt i det, der forhindrer dig i at sove godt
  • Viden om livsstil, der optimerer din gode nattesøvn
  • Søvnskema, som hjælp til at holde øje med positive søvnforandringer
  • Meditationer, der hjælper dig i akutte situationer, når det brænder på
  • Meditationer og øvelser, der fylder dig med taknemmelighed og gode følelser
  • Meditationer, der giver langvarig afslapningseffekt og fastholder din gode nattesøvn
  • Meditationer af varierende længde, der passer til dig

Bonusmoduler 

  • Nødhjælpsmodulet
  • Ekstra ressourcer
  • Online foredraget ”Få det godt – både dag og nat – med balance i dine relationer”

Derfor er søvn så vigtigt

Fjerne søvnproblemer med Lise Lotte TrujilloDer er flere gode grunde til at tage din nattesøvn alvorligt.

Du er sikkert enig i, at du ikke er den bedste udgave af dig selv, når du føler dig træt og uoplagt? Det er nu ikke kun derfor søvn er vigtig. Mens du sover, arbejder både krop og hjerne på højtryk for at genopbygge, rydde op, sortere og smide væk.

Det kan godt være, at du (når du selv skal sige det), er blevet ret dygtig til at kompensere for få timers nattesøvn, og egentlig klarer det hele ok alligevel, men prisen, du betaler, er høj.

Den dybe søvn er nemlig vigtig for

  • Dit immunforsvar og dermed dit helbred
  • Din hukommelse
  • Din evne til at koncentrere dig
  • Kroppen og hjernens aldring
  • Din vægtregulering
  • Dit humør og din livskvalitet
  • Risiko for udvikling af stress samt stress-relateret angst og depression

Du er skarpere, når du har fået din nattesøvn – og du er sandsynligvis også lidt rarere at være sammen med? Som regel er de første der mærker, at du er i søvnunderskud dine nærmeste. Det kan være svært selv at erkende, at der overhovedet er et problem.

Du er ikke den eneste, der ligger vågen lige nu

Der er nærmest ikke noget mere udmattende end søvnløshed. Det kan jeg sige ærligt, for jeg har selv mærket, hvor meget det fylder, når udsigten til at skulle kæmpe sig igennem endnu en hvileløs nat, bliver det eneste der fylder dagen. Man kan virkelig føle sig alene i den situation. Rationelle tanker eksisterer ikke og det gør det svært at se en vej ud. Der var jeg selv nået til i 1992, hvor jeg pludselig blev alvorligt syg. Det væltede mig helt omkuld, og tankerne om – hvad nu, kom til at fylde alt for meget i mig. Det gik blandt andet udover min nattesøvn, og faktisk forværrede søvnproblemerne hele situationen. Jeg havde ikke overskud til at tænke en eneste klar tanke for at få det bedre – og, fandt jeg siden ud af, søvn og dyb afslapning har stor betydning for kroppens heling.

Jeg traf en beslutning – der skal være plads til andet end bekymring og negativ energi i mit liv. Der lå ikke nogen let løsning lige for fødderne af mig, men jeg fandt ret tidligt ud af, at meditation fra buddhisme virker. Det giver en indre ro, som gør det lettere at slippe bekymringstanker. Oldgammel viden fra meditation og viden om de psykiske og fysiologiske mekanismer, der hindrer dig i at sove, er mindst lige så vigtigt. Der er mange knapper, du selv kan skrue på for at få søvnen tilbage på sporet. Det hjælper jeg dig med på kurset.

Mette har fået sin nattesøvn tilbage

Tusind tak for ved dette kursus at have fået mine øjne op for, hvor vigtigt det er at sove godt om natten. Og tak for de mange fifs om søvn, som har rykket på nogle dårlige faktorer ved mine søvnproblemer. Jeg har gennem dette forløb fået min nattesøvn tilbage og sover fantastisk om natten – det havde jeg aldrig troet muligt, så det er stort. Nu glæder jeg mig virkeligt til foråret og sommeren.

Kh Mette

Praktisk info

Slip fri af søvnproblemer indeholder 7 online moduler

Hele kurset ligger på en online platform, som du får adgang til, så snart du er tilmeldt. Kurset består af mp3-lydfiler og pdf´er – alt sammen til streaming eller offline download, så du kan tage det med dig overalt, enten på din computer eller som lydbøger på din smartphone eller tablet. Metoderne er enkle at gå til. Har du spørgsmål undervejs, er jeg klar til at hjælpe dig.

Modulerne bliver frigivet med en uges mellemrum (kl. 10 om formiddagen), og ligger klar til dig, når du har tiden. Det betyder, at du ikke er afhængig af at skulle møde op på et bestemt tidspunkt, et bestemt sted hver uge, men at du kan tage kurset lige når du ønsker det.  Du kan frit tage kurset så mange gange, du vil.

Hvert modul varer 40-45 minutter. Herudover skal du afsætte tid til det refleksionsark, der følger med hvert modul. Refleksionsarkene minder dig om dit hvorfor, og hjælper dig til at holde fast i din motivation.

Modul 1:

Byg fundamentet til mere markant mental og fysisk afslapning, der giver balance i nervesystemet, krop og hjerne. Grundstenene til den gode nærende nattesøvn og nærende søvnkvalitet livet igennem.

Modul 2:

Begynd at fodre din hjerne med gode tanker, taknemmelighed for dig selv og dine medmennesker – og få ro på relationerne i dit liv. Det giver ro til din nattesøvn.

Modul 3:

Undgå de klassiske forhindringer, i meditation – og i dit liv, som står i vejen for den gode nattesøvn og hindrer dig i at afvikle dårlige vaner. Du tager et skridt mod en bedre hverdag.

Modul 4:

Sådan har stress indflydelse på din hverdag og din nattesøvn. Lær at tackle stress, inden stress tager et fast greb i dig. Det er almindeligt, at du ikke mærker din egen stress.

Modul 5:

Sådan får du styr på dine tanker, så de ikke stresser eller bekymrer dig og holder dig vågen om natten. Kort sagt, få ro og stilhed i hovedet.

Modul 6:

Få flere sanseglæder – stimuler din sanser og få mere nydelse ind i alle afkroge i dit liv. Det giver ro til at sove trygt om natten.

Modul 7:

Få mere nærvær i din hverdag. Fortsæt den gode retning og hold fast i den gode nærende nattesøvn, så du ikke falder tilbage i de gamle vaner, der stjæler dit gode sovehjerte.

Derudover får du også bonusmaterialet:

  • Et modul om akut hjælp, når du ikke kan sove
  • Et modul med ekstra ressourcer, som støtte og hjælp til den gode nærende nattesøvn
  • Søvnskema, så du lærer din søvnrytme at kende og kan holde øje med den gode udvikling
  • Online foredrag om balance mellem dag og nat (inkl. ekstra meditation)

OBS! Jeg forbeholder mig ret til at ændre i rækkefølgen på modulerne, hvis det er til fordel for dig og din nattesøvn.

Med eller uden personlig samtale

Du kan købe kurset med eller uden en personlig samtale med mig. Samtalen varer 40 minutter. Her får du mine konkrete råd i forhold til dine specifikke søvnproblemer.

Samtalerne holdes mellem 5. november og 5. december 2018. Husk at booke samtalen ved tilmelding, hvis du ønsker individuel hjælp i forbindelse med kurset. Du kan tilmelde dig her og booke samtale.

Hvornår starter kurset?

Kurset starter op mandag d. 24. september 2018.

Her får du adgang til:

  • Start her – en kort introduktion
  • Første modul
  • 2 bonusmoduler med ekstra ressourcer og akut hjælp, når du ikke kan sove

Herefter frigives et modul 1. oktober, 8. oktober, 15. oktober, 22. oktober, 29. oktober og 5. november 2018.

Online foredraget ”Få det godt – både dag og nat – med balance i dine relationer” får du adgang til ved tilmelding.

Hvad koster kurset?

Slip fri af søvnproblemer inkl. personlig samtale

  • 7 moduler
  • Bonusmateriale
  • Ekstra materiale
  • Individuel samtale

1797 kr

Slip fri af søvnproblemer ekskl. personlig samtale

  • 7 moduler
  • Bonusmateriale
  • Ekstra materiale

 

1497 kr

Kurset kan også betales i 2 eller 4 rater. Det koster ikke ekstra.

Hvem er kurset for – og hvad skal du være opmærksom på?
På kurset får du enkle, afprøvede metoder, der virker – men, det er ikke en nem genvej, som ved et trylleslag giver dig din nattesøvn tilbage. Det kræver en indsats af dig.

OBS! Har du ubehandlede psykiske problemer er kurset ikke det rigtige for dig.

Du mediterer på eget ansvar, så spørg eventuelt din læge, hvis du er i tvivl. Du er også velkommen til at kontakte mig. Ring til mig på tlf. 6070 9074 eller skriv til mig her: mail@liselottetrujillo.dk.

Andre kursister siger

Andre har spurgt om

Ja, på Slip ud af søvnproblemer vil du kunne reducere dit stress niveau, samtidig med at du bliver bedre i stand til at slippe dine tanker og finde ro til at få en god nats søvn.

Ja, gennem meditationsmetoden og de andre redskaber du får undervejs, vil du få reduceret bekymringstilstanden, og blive mindre bekymret, samtidig med at du får sovet bedre om natten. På den måde kan du bedre få overblik og overskud til at være der for dem, når de har brug for det – uden at det går ud over din livskvalitet.

Når vi har pårørende der er alvorligt syge, er det mindst lige så hårdt for den pårørende som for den, der er syg – selvom dette ofte er underkendt. Mange  er ikke gode til at tage tid til sig selv, og føler sig egoistiske, når de gør det. Men du vil netop kunne være der bedre for din syge mand, hvis du også sørger for at få din gode nattesøvn, så du har overskud til det.

Det er almindeligt, at dit søvnbehov falder med alderen. Hvis du føler dig frisk om morgenen, og i øvrigt er klar i hovedet i løbet af dagen, er det ikke sikkert, at du har et problem.

Jeg har ofte oplevet, at mange alligevel er stressede i løbet af dagen og ikke opdager det, og efter noget tid begynder de at vågne alt for tidligt om morgenen. Det bliver så en vane.

Det, der ofte afslører, at de får for lidt søvn eller hvile er, at koncentrationsevnen svækkes, de får lyst til at trække sig fra sociale aktiviteter, fordi de har brug for mentalt at slappe mere af, og de er mere stemnings- og lyd-følsomme.

Hvis det er sådan du har det, tror jeg bestemt du vil få glæde af søvnkurset, der kan give dig din naturlige nattesøvn tilbage.

Alle de kværnende tanker, der er en del af det at være stresset, bliver endnu mere tydelige, når vi bliver stille om aftnen og ligger i sengen og skal sove. Oveni kommer så, at det for de fleste ret stressende ikke at kunne falde i søvn, når der er ekstra behov for hvile og restitution efter en lang stresset periode. 

På online kurset får du både hjælp til dine søvnproblemer og din stress. Men du får også en metode, der fremover reducerer forekomsten af stress-tilbagefald. Med andre ord: ja, kurset kan hjælpe dig, også selvom du er nede med stress lige nu.

Hvis din læge er ind over din depression og der er styr på den, kan du sagtens være med på kurset og få glæde af det. Det er selvfølgelig vigtigt for dig, at du får vendt din nattesøvn og får et godt liv igen.

Kurset har også en god effekt på depression, selvom kurset har fokus på at få løst søvnproblemer.

Hvis din læge siger, at dit hjerte er sundt og rask, så lyder det som om det er stress-symptomer du har. Det er ret almindeligt efter en stresset dag eller periode, at hjertet hamrer, selvom kroppen og nervesystemet begynder at slappe af. Og det sker jo, når du falder i søvn og har sovet nogle timer.

Det kan naturligvis også være bekymringer, specifikke problemer eller andet, der kan stresse dig. Hvis det er det, får du på kurset nogle redskaber til at håndtere det og få det løst. Derfor kunne kurset godt være noget for dig.

Mit forslag til dig er, at du ringer til mig. Så kan jeg bedre vurdere, om jeg kan gøre noget for dig. Det afhænger af hvordan din situation er lige nu, og det afhænger også af, hvad du tidligere har prøvet.