Når søvnproblemer
spænder ben for dit overskud og gode humør…

Hvis du gerne vil:
Tage din gode nattesøvn tilbage – og være frisk som en havørn hver eneste morgen, når du står op…

 Så skal du bruge de næste par minutter sammen med mig.

Hvorfor? Lise Lotte hjælper dig ud af søvnproblemer

Fordi jeg kan hjælpe dig!

Er du fanget i en ond cirkel?

Når du gennem længere tid ikke får sovet godt om natten og ikke hurtigt får rettet op på nattesøvnen, kan du let komme ind i en ond cirkel. Det gælder også, hvis du oplever problemer med at falde i søvn – eller hvis du falder godt i søvn og så vågner midt om natten og ikke kan falde i søvn igen. Til sidst ligger du bare der og er bange for ikke at kunne sove.

Du kan måske genkende flere af nedenstående:

  • Du vågner ofte og gentagne gange om natten, så du føler dig ikke frisk om morgenen og i løbet af dagen – og det går ud over dit gode humør og din livskvalitet
  • Du er kørt skævt på den naturlige søvnrytme, og har fået vendt lidt op og ned på dag og nat, og derfor sover du i løbet af dagen eller om aftenen inden du går i seng – og kan derfor ikke sove om natten
  • Du har haft søvnproblemer et stykke tid, og begynder ofte allerede i løbet af formiddagen at bekymre dig over, om du nu kan sove i aften, når du skal i seng – så søvnproblemerne fylder alt for meget 
  • Du kan ikke finde ro eller få fred for tankerne, når du går i seng, og ligger og vender og drejer dig i flere timer inden du (alt for sent) endeligt falder i søvn
  • Du vågner midt om natten og kan ikke falde i søvn igen, og bliver derfor bekymret for, hvordan du skal klare dig gennem morgendagen – og det virker selvforstærkende
  • Du er stresset og presset i din hverdag, og det har konsekvenser for din nattesøvn, og du er derfor kommet ind i en ond cirkel, hvor du hverken kan slippe ud af stress eller søvnproblemer
  • Du føler dig drænet for energi på grund af dårlig nattesøvn, og er derfor begyndt at trække dig fra sociale aktiviteter – og det tærer på forholdet til dine relationer og dem du elsker allermest

 

Du skal tage mit online kursus fordi:

  • Du drømmer om en rolig og dyb nattesøvn, hvor du virkeligt føler dig afslappet og udhvilet dagen efter, og hvor du kan være der for dig selv og de mennesker du virkeligt holder af
  • Du vil få din gode nattesøvn tilbage, og stå frisk og udhvilet op om morgenen – selv på de dage, hvor alting kokser og livet slår kolbøtter 
  • Du vil få din gode nattesøvn på skinner igen og samtidig få reduceret dit stress-niveau, så du bedre kan klare pressede situationer uden at blive så påvirket af det – også selvom du har en sygdom
  • Du vil gerne stå frisk og udhvilet op om morgenen, så det bliver en fornøjelse at tage hul på en ny hverdag med energi og overskud – også selvom du har et aktivt liv
  • Du vil gerne lære at kunne slippe dine tanker, og få ro i hovedet og kroppen – både nat og dag – fremfor at du bliver holdt vågen i timevis 
  • Du vil gerne have balance mellem nat og dag, så du er mentalt skarp i løbet af dagen fremfor at blive så hurtigt træt i hovedet, fordi du ikke får sovet ordentligt 

Hvad indeholder online kurset “Slip ud af søvnproblemer”..?

7 veltilrettelagte moduler, der er lige til at gå til og som kan downloades og streames, så du kan tage det hele med på farten eller med i seng om aftenen.

Psykologisk og biologisk viden til at håndtere bekymringstanker og stress

Moderne psykologisk viden til at håndtere søvnproblemer

Ældgammel østlig visdom og indsigt i det, der forhindre dig i at sove godt

Viden om livsstil, der optimerer din gode nattesøvn

Søvnskema som hjælp til at holde øje med positiv søvnforandringer

Meditationer, der hjælper dig i akutte situationer, når det brænder på

Meditationer ogøvelser, der fylder dit hoved og din krop med taknemmelighed og gode følelser

Meditationer, der giver langvarig afslapningseffekt og fastholder din gode nattesøvn

Meditationer af varierende længder, der passer til dig

Og ikke mindst bonusmodulerne

Nødhjælpsmodulet

Ekstra ressourcer

Du kan ved tilmelding desuden vælge at deltage på online kurset med eller uden min personlige hjælp gennem en individuel samtale på 40 minutter. Du kan bruge den personlige samtale til lige præcist det der rører sig hos dig.

Fri for søvnproblemer i naturen

Hvorfor er det vigtig at du sover godt om natten?

Der sker en masse livsvigtige processer i hjernen og kroppen, mens du sover. Eksempelvis renses kroppen og hjernen for farlige affaldsstoffer under søvnen. Denne renselse virker bedst, når du får sovet dybt, godt, og du får sovet nok. Mange af os får faktisk for lidt søvn, har forskning vist.

Men der er langt flere gode grunde til at få sovet godt om natten:

  • God nattesøvn modvirker for tidlig ældning af din krop og hjerne, så du kan bevare god livskvalitet højt op i årene 
  • God nattesøvn sørger for at få din krop og hjerne genopbygget og repareret så de kan fungere optimalt
  • God nattesøvn modvirker fejl og ulykker og nedsætter din risiko for diabetes og blodpropper 
  • God nattesøvn giver dig mere psykisk overskud og fleksibilitet samt styrker dit immunforsvar 
  • God nattesøvn giver dig bedre hukommelse og koncentrationsevne
  • God nattesøvn giver dig større modstandskraft mod stress og sygdom 

“Slip ud af søvnproblemer” modulerne indeholder:

Modul 1:

  • Byg fundamentet til mere markant mental og fysisk afslapning, der giver balance i nervesystemet, krop og hjerne. Grundstenene til den gode nærende nattesøvn og nærende søvnkvalitet livet igennem.

Modul 2:

  • Begynd at fodre din hjerne med gode tanker taknemmelighed for dig selv og dine medmennesker og få ro på relationerne i dit liv. Det giver ro til din nattesøvn.

Modul 3:

  • Undgå at falde over de klassiske snubletråde i meditation og i dit liv, der spærre for den gode nattesøvn og forhindre dig i at afvikle dårlige vaner – helt enkelt et skridt mod en bedre hverdag. 

Modul 4:

  • Sådan har stress indflydelse på din hverdag og din nattesøvn. Lær at takle stress inden stress tager et fast greb i dig. Det er almindeligt, at du ikke mærker din egen stress.

Modul 5:

  • Sådan får du styr på dine tanker, så de ikke stresser eller bekymre dig og holder dig vågen om natten. Kort sagt få ro og stilhed i hovedet.

Modul 6:

  • Få flere sanseglæder – stimuler din sanser og få mere nydelse ind i alle afkroge i dit liv. Det giver ro til at sove trygt om natten.

Modul 7:

  • Få mere nærvær i din  hverdag.  Fortsæt den gode retning og hold fast i den gode nærende nattesøvn, så du ikke falder tilbage i de gamle vaner, der stjæler dit gode sovehjerte.

Bonus:

Derudover får du også bonusmaterialet:

  • Bonus: Et modul om akut hjælp, når du ikke kan sove
  • Bonus: Et modul med ekstra ressourcer, som støtte og hjælp til den gode nærende nattesøvn
  • Bonus: Et søvnskema, så du lærer din søvnrytme at kende og kan holde øje med den gode udvikling.

OBS! Jeg forbeholder mig ret til at ændre i rækkefølgen på modulerne, hvis det er til fordel for dig og din nattesøvn.

Praktisk info

Hvordan foregår Slip ud af søvnproblemer online kurset?

Hele kurset ligger på en online platform, som det er let at få adgang til, når du er tilmeldt. Kurset består af mp3-lydfiler og pdf´er – alt sammen til streaming eller off-line download, så du kan tage det med dig overalt, enten på din laptop eller som lydbøger på din smartphone eller tablet.

Modulerne bliver frigivet med en uges mellemrum, og ligger klar til dig, når du er klar.

Det betyder, at du ikke er afhængig af at skulle møde op på et bestemt tidspunkt på et bestemt sted hver uge, men at du kan tage kurset lige når du ønsker det, da det er dit for evigt.

Der er begrænset plads på Slip ud af søvnproblemer

Hvor meget tid skal jeg bruge på Slip ud af søvnproblemer?

Udover at lytte moduler igennem hver uge, skal du regne med 30 minutters daglig meditationstræning i 7-uger. Derefter bestemmer du selv om du vil fortsætte den gode retning.

Hvem er Slip ud af søvnproblemer kurset for?

Kurset er for dig, der er klar til at gøre en indsats for at gennemføre kurset og som ønsker at få den gode nærende nattesøvn tilbage på skinner, så du kan stå frisk og veludhvilet op om morgenen – uanset om du er rask eller har en sygdom, er stresset eller har let angst eller depression under lægelig kontrol.

Hvem er kurset ikke for?

Kurset er ikke for dig, der gerne vil have din gode nattesøvn tilbage, men som ikke vil gøre noget for det.

Kurset er heller ikke for dig, der har ubehandlede eller dårlig behandlede psykiske problemer.

Hvem har ansvaret for mig, når jeg mediterer?

Du mediterer på eget ansvar, så spørg eventuelt din læge hvis du er i tvivl. Du er også velkommen til at kontakte mig.

Hvor hurtigt kan jeg  slippe ud af søvnproblemer?

Næste kursus begynder mandag den . 11. juni og fortsætter den 18. juni, den 25. juni, den 9. juli, den 9 juli, den 16. juli og den 23. juli 2018. ugens modul  bliver frigivet kl. 10.00 om formiddagen.

Din personlige samtale på 40 minutter med mig, afholdes mellem den 1. august og 1. september 2018 (Husk, at

vælge den ved tilmelding, hvis du ønsker individuel hjælp).

Pris

Spar 500 kr. indtil 1. august 2018.

997 kr. (normalpris 1.497 kr.) eksklusiv individuel samtale.

1.797 kr. Inklusiv individuel samtale på 40 minutter.

Du kan betale i 2 eller 4 rater.

Vil du også have din nattesøvn tilbage og stå frisk op om morgenen?

jeg har allerede hjulpet mange med at få nattesøvnen tilbage.

Nu er det din tur.

[/vc_column][/vc_row]

 

Lidt om mig og min baggrund 

Mit navn er Lise Lotte Trujillo, og jeg har praktiseret helende meditation i mange år – ja, faktisk begyndte jeg helt tilbage i 1995, hvor en alvorlig kronisk sygdom tvang mig til at finde noget, der kunne hjælpe mig til at sove godt igen.

Da jeg begyndte at meditere kunne jeg mærke, at jeg blev mere afslappet og rolig, så jeg fortsatte. Jeg brugte lang tid på at finde den form, som kunne give mig fodfæste og stabilitet i min hverdag og ikke mindst har jeg taget min gode nattesøvn tilbage fra bekymringerne og frygten, som ikke længere bor permanent i mig.

Jeg ved derfor nøjagtigt, hvordan det er for dig at have søvnproblemer og jeg kender din følelse af at være magtesløs og drænet for energi og alligevel skulle præstere, hver eneste dag når du møder op på arbejde og i livet for dig selv og dine medmennesker.

Jeg har siden 2002 hjulpet mennesker med at komme igennem forskellige (livs)kriser og finde ro i det kaos, der følger når du bliver kastet ud i alvorligt kriser – der er en naturlig del af livet og desværre ofte går ud over din nattesøvn. Når jeg hjælper mennesker ud af fx alvorlige søvnproblemer, bruger jeg en sund balance mellem mine egne mangeårige personlige erfaringer, professionelle erfaringer og videnskabelig fakta. Dem får du naturligvis glæde af her på “slip ud af søvnproblemer” online kurset.

jeg har i dag fundet en sund balance mellem at hjælpe mennesker ved at bruge forskning, videnskabelige resultatr og mine egne mangeårige personlige erfaringer

Og nu vil jeg gerne hjælpe dig med at sove godt om natten igen.

Den gode nattesøvn er stærkt undervurderet, fordi den er en vigtig base for, at vi kan bevare et sundt og godt helbred langt op i årene. Jeg plejer at sige, at søvn er vitaminer og meditation er mineraler til kroppen samt hjernen. Du behøver derfor ikke nødvendigvis at spise urter eller at være helsekostfanatiker for at kunne sove godt hver nat, hele livet igennem.

“Jeg har med stor glæde fulgt de 7 moduler i søvnkurset, og også haft stor gavn af det jeg har lært. Syns´ det er et fantastisk forløb, du tilbyder – og vil til enhver tid anbefale det til andre.”

M.G.

“TAK for gennem dette forløb at have været med til at udvide og tilføje til min meditationspraksis. Ligeledes TAK for at tilvejebringe nuancer af viden om og fifs til at forholde sig til søvn(problemer). Lang historie kort er der ting i mit liv, som for altid vil betyde, at søvn er et særdeles vigtigt element. Jeg har under dette forløb fået rykket ved nogle af de dårlige elementer ved mine søvnvaner – og dét er STORT👌🏻🙏🏻

Jeg er ikke sluppet helt ud af søvnproblemer. Men jeg er kommet et godt stykke ift. at kunne gøre mit til at lade det blive så godt som muligt…og dét er jeg stolt afSom en af dine kollegaer (har været på 8 ugers MBSR for nogle år siden og efterfølgende meditationgruppe hos hende) sagde til mig, inden jeg påbegyndte dit online kursus: “Hun er dygtig”…Nu ved jeg, hvad hun mente.”
Marie Kold

Kan jeg være sikker på at metoden virker?

Kurset ” “Slip ud af søvnproblemer” bygger på mere end 2.500 år gammel visdom. Det er en videnskabeligt dokumenteret meditationsmetode fra indsigtsmeditation (den, der udgør rødderne i mindfulness).

Der er desuden lavet meget interessant forskning i denne meditationsmetode.  Nye undersøgelser peger på, at hjernen ændrer sig strukturelt efter bare en halv times meditation dagligt i 8-uger, endda så meget at det tydeligt kan ses. I den forskning, der er lavet, viser det sig, at du ved denne meditationsmetode opnår en meget dyb afslapning, så du kommer helt nede i de langsomme alfa-hjernebølger, der kan sammenlignes med dyb søvn.

Derudover…

  • Meditationsmetoden gør dig markant mere afslappet, hvilket er nødvendigt at være for at falde i søvn og for at få den dybe, nærende nattesøvn
  • Meditationsmetoden kan over tid give dig et mindre behov for søvn
  • Meditationsmetoden gør kvaliteten af din nattesøvn bedre, så du er mere frisk og udhvilet om dagen
  • Meditationsmetoden gør dig mere fokuseret i de vågne timer, fordi da du får styrket din koncentrationsevne og hukommelse
  • Meditationsmetoden gør dig mere omgængelig, venlig og empatisk, og udvikler fundamentet til at blive gladere for dig selv og dine medmennesker
  • Meditationsmetoden fodrer din hjerne med taknemmelighedstanker og glæde, hvilket giver en mere rolig søvn om natten og et liv med mere glæde
  • Meditationsmetoden giver dig mere energi og mentalt overskud
  • Meditationsmetoden gør dig mere psykologisk fleksibel og åben
  • Meditationsmetoden gør dig bedre i stand til at takle problemer på en kreativ løsningsorienteret måde
  • Meditationsmetoden gør dig mere stressropbust, så du ikke så let går i stykker, når der er problemer
  • Meditationsmetoden reducerer bekymringstanker og tankemylder

Hvorfor kan jeg ikke falde i søvn?

Søvnproblemer er en af to ting: enten et selvstændigt problem eller en uheldig sideeffekt af et andet problem. Når du oplever søvnproblemer eller hvis din nattesøvn ikke er god, er der ofte stress eller bekymringer involveret. Det kan også være omvendt: at stress og bekymringer er hovedårsagen til dine søvnproblemer. Måske er der nogle livsstils vaner, der kan forhindre dig i at sove godt om natten? Har du en kronisk sygdom kan nogle typer medicin have en finger med i spillet, og der kan ofte opstå nogle bekymringstankemønstre, som også kan forhindre den gode nattesøvn.

Du kan ikke beslutte dig for at ville falde i søvn og så bare falde i søvn. At falde i søvn kan ikke tvinges igennem. Det vil bare stresse dig og få pulsen til at stige, så du bliver endnu mere vågen og fuld af uro og bekymringer.

Men hos mig kan du lære en metode, der giver dig den rette balance mellem en vågen, nærværende tilstand om dagen og en afslappet krop og hjerne, der falder i søvn, når du er træt.

Lyder det godt? Så læs videre herunder.

Søvnproblemer griber Voldsomt ind i dit liv

Der er mange konsekvenser, som træthed, hukommelses- og koncentrationsbesvær og mangel på søvn kan mærkbart nedsætte din evne til at fungere godt, både på jobbet og i relationerne med dine medmennesker. På længere sigt kan søvnproblemer endda give en forhøjet risiko for alvorlige sygdomme.

Heldigvis kan du få hjælp til at løse søvnproblemer, og den hjælp kan du få af mig.

Du skal nemlig ikke bare lære at leve med søvnproblemer. Du kan faktisk komme tilbage i balance igen, så du er mere vågen om dagen og sover godt og dybt hele natten. Du kan få genopbygget din stabilitet og modstandskraft, så du kan fastholde en god nattesøvn hver nat, så du får dit gode humør og overskud tilbage i dit liv. Kort sagt, så du bedre kan være der både for dig selv, din familie, dine venner og dine kollegaer.

Jeg vil gerne give dig fornemmelsen af, at selv en orkan ikke kan slå dig omkuld.

 

Min egen sygdom og min vej ud af søvnproblemerne, har været min motivation til at skabe dette online kursus ”Slip ud af søvnproblemer” til dig, der også gerne vil bryde den onde cirkel og få din nattesøvn på skinner igen.

I online kurset ”Slip af med søvnproblemer” har jeg destilleret al min viden om søvnproblemer, kombineret med mine personlige erfaringer og mangeårige professionelle arbejde med mennesker… til et let tilgængeligt og meget konkret program, som måske vil være den bedste gave, du nogensinde giver dig selv. (Ihvertfald, hvis du har lige så store problemer med søvnen, som jeg havde for mange år tilbage).

Jeg glæder mig til at give det videre til dig.

Vil du også have din nattesøvn tilbage og stå frisk op om morgenen?

[/vc_column][/vc_row]

Deltagerne siger om Slip ud af søvnproblemer…

Tusind tak for ved dette kursus at have fået mine øjne op for, hvor vigtigt det er at sove godt om natten. Og tak for de mange fifs om søvn, som har rykket på nogle dårlige faktorer ved mine søvnproblemer. Jeg har gennem dette forløb fået min nattesøvn tilbage og sover fantastisk om natten – det havde jeg aldrig troet muligt, så det er stort. Nu glæder jeg mig virkeligt til foråret og sommeren.

Kh Mette

Jeg har med stor glæde fulgt de 7 moduler i søvnkurset, og også haft stor gavn af det jeg har lært. 

Syns´ det er et fantastisk forløb, du tilbyder – og vil til enhver tid anbefale det til andre.

M.G.

TAK for gennem dette forløb at have været med til at udvide og tilføje til min meditationspraksis. Ligeledes TAK for at tilvejebringe nuancer af viden om og fifs til at forholde sig til søvn(problemer).

Lang historie kort er der ting i mit liv, som for altid vil betyde, at søvn er et særdeles vigtigt element.

Jeg har under dette forløb fået rykket ved nogle af de dårlige elementer ved mine søvnvaner – og dét er STORT👌🏻🙏🏻☺️! 

Jeg er ikke sluppet helt ud af søvnproblemer. Men jeg er kommet et godt stykke ift. at kunne gøre mit til at lade det blive så godt som muligt…og dét er jeg stolt af☺️!

Som en af dine kollegaer (har været på 8 ugers MBSR for nogle år siden og efterfølgende meditationgruppe hos hende) sagde til mig, inden jeg påbegyndte dit online kursus: “Hun er dygtig”…Nu ved jeg, hvad hun mente☺️.
Marie Kold

Det der i “pakken – slip ud af søvnproblemer” som jeg synes, jeg følte den største aha-oplevelse ved og stadig har stor glæde af, var den hjælp med anvisninger for, “de 5 forhindringer”. At blive bevidst om disse og selv forstå hvad forhindringerne er, gør hjælp til selvhjælp meget større. Så absolut “den mest skarpe kniv i skuffen” hvis man var kok og skulle bruge kniv 😉 og i Mindfulness sammenhæng: det allerbedste og mest uundværlige værktøj.
Knus fra Jonna

 

FAQ

“Er slip ud af søvnproblemer også noget for mig, hvis mine søvnproblemer skyldes stress på jobbet? Det går hårdt ud over min nattesøvn, når jeg er lidt presset og jeg vågner midt om natten og spekulere på opgaver og deadlines…”

Ja, på Slip ud af søvnproblemer vil du kunne reducere dit stress niveau, samtidig med at du bliver bedre i stand til at slippe dine tanker og finde ro til at få en god nats søvn.

 

“Jeg går og bekymrer mig meget om min datter og svigersøn, som har nogle problemer, jeg ikke kan løse for dem, jeg ligger og tænker på dem om natten. Er kurset mon noget for mig?”

Ja, gennem meditationsmetoden og de andre redskaber du får undervejs, vil du få reduceret bekymringstilstanden, og blive mindre bekymret, samtidig med at du får sovet bedre om natten. På den måde kan du bedre få overblik og overskud til at være der for dem, når de har brug for det – uden at det går ud over din livskvalitet.

 

“Min mand har været syg i mange år, og jeg passer ham hjemme, men det er nogle gange så svært, at jeg ligger vågen om natten og bare bekymrer mig over, om jeg overhovedet kan klare det og over hvordan det skal gå. Tror du at kurset er noget for mig?”

Når vi har pårørende der er alvorligt syge, er det mindst lige så hårdt for den pårørende som for den, der er syg – selvom dette ofte er underkendt. Mange  er ikke gode til at tage tid til sig selv, og føler sig egoistiske, når de gør det. Men du vil netop kunne være der bedre for din syge mand, hvis du også sørger for at gå din gode nattesøvn, så du har overskud til det.

Fred og ro, slip af med dine søvnproblemer