skip to Main Content
Emotionel intelligens

Mindfulness øger emotionel intelligens

Et liv med emotionel intelligens

Lad os lave et lille tankeeksperiment et øjeblik: Hvordan ville dit liv se ud, hvis du altid var venlig over for dig selv? Altså ikke noget med selvbebrejdelser, indre selvkritiske dialoger og lignende. Mere noget med ingen tvivl om dit værd og en taknemmelig væren og accept af den du er.

Og lad os forfølge denne tanke lidt videre: Hvad nu, hvis vi overfører disse værdifulde kvaliteter til ægteskabet, børnene, familien, venner og arbejdslivet? Hvordan ville din verden så se ud?

Ja, det lyder næsten som en drøm! Men det er meget virkeligt og helt indenfor rækkevidde. Og faktisk er det ganske enkelt: Lærer du dig selv bedre at kende, bliver du bedre til virkelig at forstå andre mennesker. Det kan du opnå gennem mindfulness ved at forstå dig selv og ved at være i god kontakt med dine kropsfornemmelser og følelser. Altså ved at have emotionel intelligens!

Hvordan bliver jeg emotionelt intelligent?

Men emotionel intelligens udvikles ikke ved at læse om den. Den skal opleves, erfares og kropsligt og mentalt erkendes. Derfor får du helt gratis en lydfil når du tilmelder dig nyhedsbrevet. Lydfilen indeholder en mindfulness meditation, som hjælper dig til at udvikle din egen emotionelle intelligens.

Men husk, at mindfulness ikke er et quick fix. Det er en væremåde, der stille og roligt erfares, skridt for skridt. Så beslut dig for eksempel til at lave mindfulness meditationen den næste måned. Inden du går i gang med mindfulness meditationen, er det en god idé lige at læse den korte introduktion du får med lydfilen.

Her er hvad Helle fik ud af mindfulness meditationen:

“Jeg er meget taknemmelig for at få muligheden for at gå på dette 8 ugers mindfulnessforløb hos dig.
Lovingkindness giver mig en varm følelse af stor kærlighed til mig selv og mine medmennesker. Et smil på læben og en indre ro og glæde.”

Den emotionelle intelligens udvikles gennem forskellige meditationer, men særligt Loving Kindness meditationen giver en øget empati for dig selv og andre. Her kan du læse mere om Mindfulness Stressreduktion 8-ugers forløbet.

 

Lise Lotte Trujillo har siden starten af 1990erne haft en særlig interesse for den nødvendige balance mellem krop og sind. Hendes passion er at hjælpe andre med at finde nøglen til et mindre stressfyldt, mere balanceret og meningsfyldt liv. Lise Lotte er blandt andet uddannet akupunktør, Narrativ Samtaleterapeut, MBSR mindfulness lærer fra Aarhus Universitet og er sideløbende meget optaget af den oprindelige psykologi og filosofi fra buddhismen, der har mere en 2.500 års visdom at trække på.

Hun er blandt pionererne indenfor online mindfulness undervisning.

This Post Has 0 Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Back To Top

Vil du sove godt igen?

 

Kurset indeholder:

 

5 korte og overkommelige mikropodcasts med konkrete redskaber til en god nattesøvn, skøn morgen & dejlig dag.

 

Det koster 0 kr., og du kan altid afmelde dig igen, hvis du ønsker det

God nattesøvn – skøn morgen – dejlig dag