skip to Main Content
Guidet Meditation

Guidet meditation

Guidet meditation

Du kan bruge min guidet meditation, når du har brug for en mindful pause i løbet af dagen. Den kan hjælpe dig til at blive nærværende, sænke stress niveauet og til at få bedre overblik.

Download den gratis meditation på din bærbare, smartphone eller tablet, så du kan have den med overalt. Selv når du er på farten, kan du bruge den.

Når du vil mediterer, når du er på farten, er det en god idé at finde et sted, hvor du kan være uforstyrret et stykke tid. Det hjælper dig til bedre at kunne koncentrere dig.

Du kan meditere så ofte som du ønsker og gerne flere gange om dagen. Den bedste effekt får, du ved at bruge den guidede meditation mindst en gang om dagen. Du kan mediterer når du synes du har brug for det men du vil også have glæde af af mediterer selvom du føler dig godt tilpas.

Når du bruger en guidet meditation er det en god ide at du forholder dig åben i forhold til den virkning meditationen har på dig den dag.

Meditation er som en indre opdagelsesrejse, hvor du ikke på forhånd kan vide hvad du vil komme til at opleve. Så uanset om din oplevelse bliver en følelse af rastløshed eller dyb afslapning, skal du se om du kan møde det med venlighed, altså uden selvbebrejdelse.

kvinde lytter til guidet meditation

Hvordan får jeg mest ud af at meditere

Meditation er enkelt at gå i gang med, men det kræver øvelse at blive god til. Det er den meditative praksis, der i det lange løb giver bonus. Der findes også bøger der kan hjælpe dig til at blive mere bevidst undervejs, så du får viden om og gode tips til din daglige praksis.

Hvis du gerne vil have nogle genveje til en virkningsfuld Mindfulness meditationspraksis, er der mange fordele ved at begynde at meditere gennem et forløb hos en kvalificeret underviser. Du får et solidt afsæt til din videre træning, som du derefter selv kan fortsætte derhjemme.

 

Du kan meditere i en hvilken som helst stilling.

Meditation handler også om at blive bedre til at passe på sig selv, så selvom min anvisning i den guidede meditation er at sidde, kan du udføre den på samme måde stående eller liggende. Hvis du vælger at lave den liggende, skal du være opmærksom på at du måske lettere vil falde i søvn. At falde i søvn under en meditation er noget der kan ske, men det er ikke meningen.

Der findes forskellige former for meditation, derfor udskifter jeg jævnligt den gratis meditation med en ny, så du kan prøve noget forskelligt. Det giver dig også mulighed for at få ny inspiration til den daglige meditationspraksis. Hvis du er tilmeldt mit nyhedsbrev får du automatisk tilsendt en ny, når den udkommer.

Download gratis meditation her.

Læs også om de fem forhindringer i mindfulness – her er den første.

Guidet meditation. Lise Lotte Trujillo underviser i mindfulness

Guidet meditation. Lise Lotte Trujillo underviser i mindfulness

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få mere ro på og mere overskud nu!
Close
.

Få mere ro på og mere overskud nu! Download 3 mindfulness meditationer gratis – med instruktioner og gode tip.

Dit navn
Din email
Back To Top